KOM GODT I GANG

DET ER NEMT

Vi er så vilde med, at du har valgt Kazoom som udbyder. Så en højtrungende tak for det! Så handler det bare om at komme godt i gang, og dét vil vi naturligvis gerne hjælpe dig med! Vi vil nemlig gerne sikre, at du har de helt rigtige forudsætninger for at komme godt i gang!

Når du har bestilt Kazoom fibernet 1000/1000 Mbit/s, skal du gøre følgende for at komme godt i gang. Det er lige så nemt, som at følge en opskrift. God fornøjelse!

DET SKAL DU GØRE EFTER DU HAR BESTILT

1.
Anskaf dig en router
Det første, du skal gøre efter at have bestilt Kazoom, er at anskaffe dig en router. Hvis du allerede har en router, kan du bare tjekke den af på din to-do-liste. Hvis du derimod ikke har en router, vil vi gerne hjælpe dig med at vælge én. Det skal lige siger, at du på ingen måde er tvunget til at vælge én af vores anbefalinger. Hvis du allerede har brændt dig varm på en bestemt router, så vælger du bare dén. Men hvis du har brug for nogle anbefalinger, så hjælper vi dig på vej. Vi har udvalgt nogle routere til forskellige behov og i forskellige prisklasser. Så er det bare med at finde den router, der passer bedst til dig – tag et kig under anbefalerede routere.
2.
Tilslutning med fiberboks
Det næste, du skal gøre, vedrører fiberboksen, man får installeret, når man bestiller fiber. Hvis du har en eksisterende fiberboks, er det vigtigt, at du allerede nu tjekker, om du har strøm til boksen. Hvis du ikke har en strømforsyning til boksen, så kontakt os i MIT KAZOOM, og vi finder en løsning. Hvis du derimod ikke har en fiberboks, skal en tekniker opsætte den for dig og du vil blive kontaktet af AURA Fiber. Ved teknikerbesøg, har teknikeren fiberboks og strømforsyning med, og så bliver fiberboksen sat i strømstik, så der kommer strøm i boksen.
3.
Opret profil på MIT KAZOOM
Det sidste, du skal tjekke af på listen, er oprettelse et kodeord for at lave en profil i MIT KAZOOM. Når du har bestilt Kazoom, vil du modtage en ordrekvittering på mail efterfulgt af en anden mail med login-oplysninger. For at oprette en profil skal du bare lave et kodeord. Følge vejledningen i mailen for at oprette din profil. Du skal være opmærksom på, at dit midlertidige kodeord er aktivt i 8 timer. Hvis du ikke har oprettet din profil inden da, skal du benytte funktionen ’glemt adgangskode’, når du logger ind.

HVAD SKAL JEG BRUGE MIT KAZOOM TIL?

MIT KAZOOM er din personlige profil, hvor alle dine oplysninger i forbindelse med dit Kazoom-abonnement står.

1.
Profil
Det er kort og godt om dig. Hvis du vil ændre i dine personoplysninger, er det lige her. Det er også her, du ændrer din adgangskode.
2.
Abonnement
Her bliver du præsenteret for dit abonnement – eller abonnementer, hvis du har flere adresser med Kazoom. Når du har bestilt Kazoom, kan du se status på den forventede tilslutningsdato.
3.
Betalingsoplysninger
Hvis du vil ændre dine betalingsoplysninger, skal du gøre det her. Hos Kazoom kan du vælge mellem kort eller MobilePay som betalingsform, og du skifter bare, hvis du skulle få lyst. Hvis du skifter bank eller får spærret dit kort, så skal du være opmærksom på, at du skal ændre dine oplysninger til det nye kreditkort her. Hvis vi mod forventning ikke kan trække penge på dit kort som aftalt, vil du modtage en advarsel på mail.
4.
Faktura
Her kan du se alle dine regninger. Hvis du vil se hver specifikke faktura, får du bare ind på hvert enkelt, og så får du en pdf med udspecificeringer.
5.
Spørgsmål og svar
Har du et bette spørgsmål, er dette guf for de vilde. Her kan du finde svar på de fleste spørgsmål. Dette gælder både spørgsmål til din opstart, men også på et senere tidspunkt. Det er alt godt fra Kazoom-havet. Vi kan selvfølgelig have overset et godt muligt spørgsmål, så hvis du ikke kan finde svar på et spørgsmål, kan du altid skrive til os.
6.
Kontakt KAZOOM
Her kan du skrive til os, hvis du ikke har fået svar på spørgsmål, du måtte have, under ‘Spørgsmål og svar’. Uanset er du altid velkommen til at kontakte os i MIT KAZOOM. Vi vil så gerne hjælpe.

TILSLUTNING AF FIBERBOKS

1.
Med installation
Hvis din fiberforbindelse kræver en installation, så vil AURA Fiber kontakte dig med alle de informationer, som du behøver omkring installationen. Bare rolig, vi graver ikke dine fliser eller blomsterbede op ved installationen. Vi skal blot lave et hul ved vejen og inde ved huset – og så skyder vi fiberkablerne ind. Du vil blive kontaktet af AURA Fiber inden for 2 hverdage fra din bestilling.
2.
Uden installation
Hvis du allerede har en fiberboks, så kan du nærmest komme i gang med det samme. Du kan nemlig få Kazoom allerede inden for 5 arbejdsdage, afhængig af din bindings- eller opsigelsesperiode hos din tidligere udbyder. Det eneste, du mangler, er at opsætte din router, og så er du klar!

OPSÆTNING AF ROUTER

Når du opsætter din router, er det vigtigt, at du er opmærksom på placeringen. Placeringen er nemlig afgørende for, hvor godt et trådløst internetsignal du vil få i dit hjem. Du kan læse mere om placering under Hvor skal jeg placere min router?

FORBINDELSE MELLEM FIBERBOKS OG ROUTER

For at få forbindelse mellem din fiberboks og din router skal du have et netværkskabel fra fiberboksens LAN 1/port 1 til routerens internetport. Husk at tænde for både fiberboksen og routeren. Afvent, at routeren er opstartet, og du kan nu begynde at bruge din nye fiberforbindelse.

Hvis dette mod forventning ikke måtte virke, vil vi anbefale dig at gennemgå listen Før du fejlmelder. Den er en god oversigt, der kan hjælpe med at se, hvor eventuelle problemer måtte være.

NU ER DU IGANG!

Du er nu klar til at benytte din nye fibernetforbindelse fra Kazoom! Hvis du har spørgsmål, er vores oversigt over ‘Spørgsmål og svar’ rigtig hjælpsom. Hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål, er du velkommen til at skrive til os under Kontakt KAZOOM.

Det er vigtigt for os, at din oplevelse hos Kazoom er god, så giv os endelig ris og ros, hvis du skulle have noget på hjerte.

SÅ ER DER BARE TIL SLUT AT SIGE:

GOD TUR PÅ DET STORE INTERNET!